Het schrijven.

Omdat ik wel graag wat meer wil schrijven, (bloggen vind ik zo’n vreselijk woord) ging ik op Pinterest op zoek naar wat inspiratie. Maar daar zag ik door de bomen het bos niet meer.

In mijn ‘zoektocht’ naar mijn eigen identiteit online, eindig ik vaak in een doolhof.
Denk je echt dat ik mijzelf, mijn ideeën en mijn liefde voor dingen online vind? Nee. Echt niet.


Maar goed, dat moet ik mij toch vaak halverwege zo’n ‘zoektocht’ beseffen. En ik zeg ‘zoektocht’ want het is niet echt een zoektocht. Ja, een zoektocht om dingen te jatten van anderen. Want ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’. Of niet? ‘Fail forward’ zeggen ze toch ook wel? Dus dat doe ik bij deze. 

 

Mijn Pinterest zoektocht eindigde voornamelijk in suggesties hoe je meer kon verdienen met het schrijven van blogs. Leuke bijkomstigheid, maar niet mijn doel. Wat is dan wel mijn doel en hoe zou ik dat omschrijven? Informeren en amuseren, realistisch blijven en wellicht dingen een beetje aandikken. Heerlijk toch, beetje verhalen aandikken.

 

Over het algemeen zit er geen enkele structuur in mijn verhalen wanneer ik iets ‘live’ vertel, en daarom vind ik dat mijn blog ook ongestructureerd moet zijn.

 

 

En waar het hier dan over gaat? Fotografie, mijn zoontje, DIY-projectjes die volledig falen. You name it. Ik zou zeggen, dive in en laat je verrassen.