Mooie dingen.

Mooie dingen

Dit weekend ben ik erachter gekomen dat ik het belangrijk vind dat mijn website ook een blik geeft in mijn eigen leven. Uiteraard kan je daarvan genoeg vinden op mijn ‘prive’ instagram (@kimtiekstra) maar ik zou graag op mijn blog vertellen hoe ik bepaalde dingen zie. En dan niet wat ik ervan vind, maar echt hoe ik iets ZIE. Dus, wat valt mij op, want vind ik mooi, waar wil ik een herinnering van maken.

Mijn foto’s zijn persoonlijk en iets waar ik veel tijd en liefde in steek. Ik vind een bepaalde soort van rust wanneer ik fotografeer, en dan vooral bij dingen die niet bewegen.

Ons huis is niet iets wat je ooit zal terug vinden in een tijdschrift. Het past niet allemaal bij elkaar, geen uitdagende kleuren, geen ecologisch hout en ons huis zal waarschijnlijk gelabeld worden als kind onveilig. We hebben geen rubber op de tafels en geen strips op de deuren die ervoor moeten zorgen dat er geen kleine vingertjes in tussen komen. Maar goed, dat is een heel ander onderwerp. Ik hou van oude dingen, niet alles in ons huis is oud, maar wel veel gekregen van familie. Dingen die oud zijn en van een bekenden is geweest heeft zijn charme. Bijvoorbeeld deze oude telefoon. Deze heeft altijd mijn mijn opa en oma in de gang gehangen. Eronder stond een krukje. Deze telefoon is nog gebruikt door mijn moeder toen ze verkering had met mijn vader. In de gang was nooit een kachel aan en zat je dsu half te verkleumen. Althans dat maak ik ervan.

De telefoon is veel gebruikt en die sporen zie je, en dat vind ik mooi. Dat zijn herinneringen.


Ik ben trouwens erg blij met de huidige technologie en weet ik wat, maar het had mij leuk geleken om deze tijd mee te maken, met zulke telefoons. Dat contact niet zo instant was als nu, dat je toch wat meer geduld en vertrouwen moest hebben. 

 

Het andere mooie ding in huis is toch wel de bingo molen, ook van mijn opa en oma.

 

 

Dus daar heb je het, twee dingen in huis die ik prachtig vind. Simpelweg omdat er een geschiedenis aan vast zit. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0